Samarbeten

Vi är en ideell förening och har därmed endast vår medlemsavgift som ger oss pengar till föreningen. Det innebär även att vi som arbetar med det här gör det utan ersättning. För att kunna driva vår sak vidare behöver vi därför en del samarbeten. Det är även av stor vikt för oss att vara mycket kostnadsmedvetna.

De samarbeten som vi har kan uttrycka sig på lite olika sätt. Vi har en del samarbeten som innebär att de ger oss en liten peng för att vi ska kunna driva Ubuntuföreningen vidare. Å andra sidan sponsrar en del istället med saker som vi kan använda oss av i vårt arbete.

Då vårt sätt att nå ut med vårt budskap framförallt är att trycka upp flyers vände vi oss till ett företag som heter 123ink.se för att se om de ville hjälpa oss i vår förening. 123ink säljer billiga bläckpatroner och toners till olika modeller av skrivare så där kan vi få hjälp med att sänka en av våra kostnader. Man kan enkelt hitta de som passar till just sin modell av skrivare. Vi har en HP och det fanns en lista där vi kunde hitta vår skrivare och då enkelt få upp de toners som passar till. Även om vi inte kan hitta ett samarbete så kan vi sänka våra nuvarande kostnader för bläckpatroner och toners genom att köpa dem från 123ink.se istället. När man är en ideell förening är det jättebra om alla kostnader kan ligga så nära noll som möjligt. Även den minsta kostnaden gör skillnad.